Online reading:

web stats

4 Οκτ 2007

Το Zodiac μεσα απο τα δικα μου μάτια.


Η νεα ταινια του David Fincher γνωστου για τις ταινίες Se7en(1995), The Game (1997), Fight Club (1999), Panic Room (2002),ολες μου αρεσαν εκτος το Fight Club,βασίζεται σε αληθινά γεγονότα όπως τα περιγράφει στα δύο του βιβλία ,ένας από τους πρωταγωνιστές της υπόθεσης, ο σκιτσογράφος Robert Graysmith.
Μην περιμενετε να δειτε καποια ομοιοτητα με προηγουμενες ταινιες.
Αυτη ειναι τελειως διαφορετική.
Ολα τρεχουν γρηγορα (ειχες δικιο Torch)και πρεπει να εισαι συγκεντρωμενος σε οτι γινεται και λεγεται.
Καθε λεπτομερια ειναι σημαντική.Διαρκει σχεδον τρεις ώρες και δεν ενιωσα βαρετα παρα την τελευταια μιση ωρα.Θαρρω πως το τραβηξαν πολυ στο τελος.Οκ ειχαν παρα πολλα στοιχεια στην διαθεση τους και σιγουρα θα προβληματιστηκαν στο τι να παρουσιασουν σε μας.
Με φρίκαραν οι δολοφονίες σε σημειο να σφιγγω το χερι του καλου μου καθε φορα που γινοταν μια.Με το σκεπτικό οτι αυτα που εβλεπα μπροστα μου δεν ηταν science fiction ετρεμε το φυλλοκάρδι μου.Φοβος,αγωνια,τρομος,θυμος.
Ειδικα η ατακα "Before I kill you, I am going to throw your baby out the window" ακομα ηχει στα αυτια μου.
Δολοφονουσε βαναυσα τις γυναικες,ενω τους αντρες δεν τους ταλαιπωρούσε πολυ.

Ο Fincher καποια στιγμη μας πεταει στοιχεια του δολοφονου,μια ενσανς δολοφονου οπως θα λεγαμε εμεις οι μαγειρισσες,χωρις να εχει καταλήξει τελικως στην ταυτότητα του Zodiac,προσπαθώντας να μας παρασύρει σε ολο το μυστηριο της αναλυσης δεδομένων και γεγονότων.

Σκηνικά τις δεκαετίας του 1970, από τις τεράστιες γραφομηχανές στα γεμάτα καπνό δημοσιογραφικά γραφεία ως την εμφάνιση ενός Pong,ενα παιχνιδι που ειχα και εγω μας το ειχε φερει ο θειος μου απο την Αμερική,σαν ναυτικος που ηταν και που παντα μας κρατουσε δωρακια.Αν θυμαμαι καλα,ειχε και σκοποβολη μεσα,ενας στοχος και ενα μπιστολι με το οποιο σημαδευες τον στοχο.Βεβαια αυτο δεν υπαρχει πια μιας και ο αδελφος μου ηταν γνωστος μαστροχαλαστης και ολα τα ανοιγε μεχρι και την κουκλα μου που μιλουσε,για να τα αναλυσει.Boys!!
Εξαιρετική η ερμηνεια του αγαπημενου μου Robert Downey Jr,ο οποιος εδωσε ρεστα ερμηνειας μετα τον Σαρλό,αλλη μια κορυφαια του ταινία.Σε αυτη την ταινια κανει εναν δημοσιογραφο ο οποιος επηρεάζεται από τους ρυθμούς και τις πιέσεις για την ανακάλυψη του δολοφόνου, σε σημειο να οδηγείται στην αυτοκαταστροφή και το αλκοόλ,ειδικα το τελευταιο το ξερει καλα μιας και μπαινοβγαινει σε κλινικες.

Καλή η ερμηνεια του Jake Gyllenhaal,τον γνωρίζετε απο το Brokebak Mountain,ο οποιος ενσαρκώνει τον σκιτσογράφο Robert Graysmith,τον ανθρωπο που του ειχε γινει εμμονή η σύλληψη του Zodiac.
Στην ταινια επισης επαιζε και ο δικος μας Elias Koteas αλλα η ερμηνεια του για μενα ηταν πολυ δευτερη,για το μεγεθος του ταλεντου του.

Σε γενικες γραμμες ωραια ταινια που με προβληματισε.

Ειχαν ολα τα στοιχεια για να τον πιασουν αλλα τελικα ποτε δεν τον πιασανε για τις φρικτες δολοφονιες του αλλα για παιδεραστια,οπως και ποτε δεν τον κλεισανε σε ψυχιατρικη κλινική.Με προβληματισε επισης το μπαχαλο μεταξυ των αστυνομικών της καθε περιφερειας εκεινη την εποχη.

Λιγα λογια για την ταινια,την οποια προτεινω ανεπιφύλαχτα στους λατρεις του ειδους,και προειδοποιω τους καρδιακους να εχουν παρει τα χαπακια τους πριν πανε να την δουν :ρ.

Ενα παιχνιδι γεματο κυνισμό με δημιουργό τον Zodiac.Ενα τυπο που εστελνε κρυπτολεξα (πως ειναι οι δικες μας προκυρήξεις;Αυτος ειχε τα κρυπτολεξα)σε εφημεριδες ενημερωνοντας για τις δολοφονίες που ειχε διαπράξει,εναν τυπο που επαιρνε τηλεφωνο την αστυνομια λιγα λεπτα μετα τον φονο,εναν τυπο που απειλουσε μεχρι και για δολοφονιες μικρων παιδιων.Η αναζήτηση της αληθινής ταυτότητάς του πήρε διαστάσεις εμμονής για τρία άτομα: τον ντετέκτιβ της αστυνομίας του Σαν Φρανσίσκο Ντέιβιντ Τόσκι, τον αστυνομικό συντάκτη της εφημερίδας San Francisco Chronicle Πολ Αβερι και τον σκιτσογράφο της ίδιας εφημερίδας Ρόμπερτ Γκρέισμιθ.Μια τεκμηριωμένη έρευνα για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της Αμερικής για το οποιο εγραψε ο Γκρέισμιθ μαλλον αναλυσε σε δυο βιβλια,πανω στα οποια βασιζεται αυτο που ειδα και θα δειτε αν δεν εχετε δει ακομα.

Τι μου αφησε αυτη η ταινια;Χμ!Την αισθηση του ανικανοποιητου.Μια πικρη γευση.
Ηθελα αυτο το κτήνος να πληρώσει.Δεν ειμαι γενικα ατομο που του αρεσει η εκδικηση,μα οταν στην υποθεση εμπλεκονται παιδια,τρελαίνομαι.Βζζιιιιιννν!!!Γυριζει το ματι αναποδα.
Εχω την αισθηση τελικα οτι αυτο που κυριαρχουσε δεν ηταν ο δολοφόνος και ολες οι φρικτες πραξεις του αλλα η μανιοδης αναζητηση της αληθειας απο τον καρτουνιστα.Χμ!!!
Αλλωστε αυτος δεν εγραψε τα βιβλία;


Δεν υπάρχουν σχόλια: