Ολοι πανω κατω ξέρουμε τι δικαιωματα εχουμε ως επιβάτες σε ένα πλοίο,σε ενα αεροπλάνο.
Ποσοι ομως ξερουμε πραγματικα τα δικαιωματα μας;Και μην περιμενετε Λιμενάρχες και εταιρίες να σας στηρίξουν.Υπαρχουν πολλες φορες που τα κανουν πλακακια,και οι χαμενοι της υποθεσης ειμαστε εμεις αν δεν το ψαξουμε.
Θα σας πω ενα παραδειγμα.
Ετυχε φετος το καλοκαιρι να πανε καποιοι φικοι στο Γαϊδουρονήσι (αν θυμαμαι καλα το νησι,στον Αγ.Νικολαο απο πάνω;) το οποιο ειχε και αρκετη επισκεψιμότητα.Η εταιρεια λοιπον,στην οποια ανηκε το καραβι,εβαζαν τους υπαλληλους που εκοβαν τα εισιτήρια να σε ρωτησει αν θα περασεις την νυχτα σου εκει κλπ.
Κανονικα απαγορευοταν το καμπινγκ αλλα και να μεινεις.Παραυτα σε ρωτουσαν.Οι φιλοι μου απαντησαν θετικα.Αλλωστε δεν θα ηταν οι μονοι που θα διανυκτέρευαν εκει.Δεν τους ειπαν οτι δεν μπορουσαν να μεινουν το βραδυ,τους εκοψαν εισιτήρια επιστροφης για την ημερα που θελανε.
Οκ τιποτα το κακο μεχρις εδω.
Αφου περασαν υπεροχα,μακρυα απο θορυβους,φωτορυπανση και την καλη παρεουλα των υπολοιπων παραθεριστων,εφτασε η στιγμη που θα εφευγαν.
Πηγαν στο λιμανακι.Γινοταν χαμος.Το καραβι ειχε γεμισει και υπηρχαν και αλλοι επιβατες εξω απο αυτο που ειχαν κοψει εισιτήρια και περιμεναν να μπουν αλλα ματαια.Μεσα σε αυτους και τα φιλαρακια μου.
Οπως ηταν φυσικο και επομενο πηγανε στο stand της εταιρειας της οποιας ηταν το καραβι για να ρωτησουν τι μέλλει γίνεστε απο τούδε και στο εξής .
Αρχισαν τις χαζοδικαιολογιες και οτι μπορουσαν να ναυλωσουν αλλο καραβακι για να γυρισουν.(!)
Εγινε φασαρια.Οι ξενοι να μην ξερουν τι γινετε και να αναρωτιουνται γιατι δεν μπορουσαν να φυγουν εφοσον ειχαν εισητηρια στα χερια τους κομμενα μερες πριν και μερικοι Ελληνες να προσπαθουν να βγαλουν μια ακρη.
Ο Λιμεναρχης ακουγοντας τις φωνες βγηκε απο το γραφειο του.Δεν εφτανε μονο αυτο αλλα απειλησε με μηνύσεις τους επιβατες αν και εφοσον κανανε και εκεινοι μηνύσεις,επειδη λεει ηταν παρανομο το κάμπινγκ και η διαμονη στο νησάκι.Αντι δηλαδη να φροντισει για το πως θα δικαιωθουν οι ανθρωποι τους απειλουσε με μηνύσεις.
Τι εγινε στην συνεχεια;Σαφως και οι φιλοι μου κατεθεσαν μήνυση.Για το αν τελικα ο Λιμεναρχης πραγματοποιησε την απειλη δεν θυμαμαι να σας πω αλλα ηταν γελοίος ετσι;
Πως κοβουν εισιτήρια επιστροφής για την επομενη μερα ενω απαγορευετε;
Πως κοβουν εξτρα εισιτήρια ενω το καραβι τους δεν χωραει τοσα ατομα;
Απο ποτε ο Λιμεναρχης παιρνει ανοιχτα θεση και το μερος της εταιρείας;
Για τον λόγο αυτο διαβαστε τα παρακάτω δικαιωματα του επιβάτη.
Καθυστέρηση αναχώρησης πλοίου: δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Επίσης μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να πάρετε πίσω το ποσό που είχατε καταβάλει. Αν η ταλαιπωρία σας ήταν υπερβολική (κατά την διάρκεια καθυστέρησης του πλοίου) μπορείτε να διεκδικήσετε και αποζημίωση.
Δεν ταξιδέψατε: εάν ενημερώσετε έγκαιρα, παίρνετε το 50% της αξίας του εισιτηρίου. Υπεύθυνος για την καταβολή του εισιτηρίου είναι ο ναυτικός πράκτορας.
Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.
Σημειώστε ότι οι όροι που αναφέρονται στο εισιτήριο καθώς και στην απόδειξη μεταφοράς οχήματος πρέπει να είναι εγκεκριμένοι από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
Άποσκευές: το βάρος και ο όγκος πρέπει να ορίζεται στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου. Εάν ο επιβάτης παραδώσει τις αποσκευές του στο πλοίο για φύλαξη, σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής ευθύνεται ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου. Ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωσης το ανώτερο στα 736,70 € ανά μονάδα ή δέμα. Για την καταβολή της αποζημίωσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση από τον επιβάτη του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδει προς φύλαξη.
Εισιτήρια: Απαγορεύεται η έκδοση εντός των επιβατικών πλοίων. Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό εισιτήριο.
Σε περίπτωση άρνησης έκδοσης εισιτηρίου από τον πράκτορα με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί ο αριθμός, εάν διαπιστωθεί ότι αυτό δεν ισχύει, πρέπει να το καταγγείλετε στις κατά τόπο αρμόδιες λιμενικές αρχές για την επιβολή διοικητικών προστίμων.
Τιμές στις καντίνες: Πρέπει να υπάρχουν αναρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία στους οποίους θα αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση είδη και οι τιμές τους
Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει τις αναγραφόμενες τιμές με τις τιμές των τιμοκαταλόγων.
Σημειώστε επίσης ότι η φιάλη εμφιαλωμένου νερό των 0,5l κοστίζει το ανώτερο 0.50 ευρώ (σ.τ.σ. και πρέπει να διατίθεται ακόμη και αν στις βιτρίνες υπάρχουν άλλης χωρητικότητας φιάλες, που χρεώνονται περισσότερο).
Επίσης, ανώτερη τιμή 1,5 ευρώ πρέπει να έχουν τα τοστ ζαμπόν + τυρί , σάντουιτς ζαμπόν + τυρί , ελληνικός καφές, καφές φίλτρου, εσπρέσσο, φραπέ και τσάι.
Την καλησπερα μου..μεσημεριασε :)
1 σχόλιο:
Ευχομαι φετος το καλοκαιρι τα πραγματα να πανε καλυτερα.
Δημοσίευση σχολίου