Online reading:

web stats

20 Νοε 2006

Τι εστι Bookcrossing ;

Αρχιζω να βαριεμαι.Δεν ειναι καλο αυτο.
Νιωθω να ρουτινιαζω.Ολα προβλεψιμα γυρω μου.Ακομα και η συμπεριφορα του.
Α οχι.Δεν θα ξαναμιλησω για εκεινον.Οτι εχω γραψει ,οτι εχω πει, αυτο ηταν.
Πως το επαθα ε;
Καποιος φουρνος γκρεμισε και μεινανε ερειπια.
Anyway enough!!
**

Θα ηθελα να αφιερωσω αυτο το ποστ σε ενα απο τα χομπυ μου.

Το Bookcrossing.
Ελληνικα θα μπορουσες να το πεις..χμ!!!!!!!!
Βιβλιοδιαδρομες-Βιβλιοδιαβαση.
Οπως και να το πεις η ουσια μενει ιδια.

Τι ειναι η Βιβλιοδιαβαση (Bookcrossing);
Πολλες φορες,οταν τελειωνω ενα βιβλιο,ενα βιβλιο που με εχει αγγιξει,με εχει συνεπαρει,με εχει ταξιδεψει ,εχω την επιθυμια να το μοιραστω με καποιον.
Να ανταλλαξω αποψεις,συναισθηματα.Οπως κανω και με καθε ταινια που θα δω ειτε σε δισκακι,ειτε στο σινεμα.
Τι κανω;
Μολις το διαβασω λοιπον,(αν μου αρεσει παρα πολυ,θα παω να αγορασω το ιδιο),θα το καταγραψω γραφοντας σε ταμπελακι τον κωδικο αριθμο του (BCID number),Θα βαλω ενα φυλλαδιο με οδηγιες μεσα και θα το αφησω ειτε σε καποιο παγκακι,ειτε κοντα σε σχολειο,σε πανεπιστημειο,στο σινεμα,στην καφετερια,σε σταση-σταθμο Κτελ κοκ.
Αν θελω,καθομαι πιο περα και παρατηρω αντιδρασεις,περιμενοντας καποιον να το πιασει-παρει (catch),αλλιως το αφηνω εκει και καλο του ταξιδι.


Κοιταξε την βιβλιοθηκη σου.

Ποσα απο αυτα τα εχεις διαβασει;

Ποσα απο αυτα σε ταξιδεψαν,σε γεμισαν γνωσεις,σε αφησαν αδιαφορο;

Ποτε εκατσες τελευταια φορα να τα ξεσκονισεις,να τα μυρισεις (παραξενο;και ομως.Καθε βιβλιο εχει την δικια του μυρωδια.Παρε δυο βιβλια και μυρισε πρωτα το ενα και μετα το αλλο.Θα καταλαβεις σιγουρα διαφορα),να γεμισεις αναμνησεις απο το πως βρεθηκε στα χερια σου,ποιος στο προτεινε,πως το διαλεξες,τι σου αφησε για να θυμασαι...

Καθε ενα απο αυτα εχει μια ιστορια.
Δεν αναφερομαι σ'αυτη που βρισκεται κρυμμενη στις σελιδες τους.

Ηταν μια ιδεα,σκορπιες λεξεις,εικονες.

Συγκεντρωθηκαν,επεξεργαστηκαν.

Η χαρα της δημιουργιας.

Στα χερια σου.

Στα ραφια σου.


Σιγουρα υπαρχουν βιβλια που δεν θα μπορουσες να αποχωριστεις,ειτε γιατι ειναι δωρο οποτε ισως να περιεχουν καποια αφιερωση,ειτε επειδη τα λατρεψες.

Υπαρχουν ομως και βιβλια που καθονται στο ραφι απλα για να υπαρχουν.Δωσε τους μια ευκαιρια να διαβαστουν,αν (δεν) τα εχεις διαβασει,να γυρισουν απο χερι σε χερι,να εκτιμηθουν (και) απο αλλους.
Δεν ειναι δυσκολο..
Οταν τελειωσεις το διαβασμα ενος βιβλιου,καταχωρισε το στην σελιδα της Βιβλιοδιαδρομης,Bookcrossing,γράψε στο εσωτερικό του εξωφύλλου την ηλεκτρονική διεύθυνση και τον κωδικό αριθμό (BCID number*, αριθμό που θα σου δώσει το ίδιο το site, για την αναγνώριση του βιβλίου),γραψε την κριτικη σου,τα συναισθηματα που σου προκαλεσε,αφησε το ελευθερο να κανει το ταξιδι του..
Σε μια εκδηλωση,σε ενα παγκακι,στο μετρο ,οπουδηποτε.



Ο ενθουσιασμος σου θα ειναι απιστευτος,οταν λαβεις ενα ηλεκτρονικο γραμματακι λεγοντας σου πως καποιος βρηκε,καταχωρισε (επιασε) το βιβλιο σου ,πως θα το διαβασει και θα επανελθει με την δικια του αποψη.
Υπεροχο συναισθημα,αληθεια.

Σε βλεπω καχυποπτο!!Γιατι;Δεν υπαρχει λογος.Ειναι απλα τα πραγματα.

Read (Διαβασε ενα καλο βιβλιο,ξερεις πως ;) )
Register (Κατεγραψε το,στην σελιδα της βιβλιοδιαδρομης)
Release (Αφησε το ελευθερο,για να το διαβασει και καποιος αλλος (ενας φιλος,καποιος σε μια εκδηλωση,"ξεχασε το" στην καφετερια που συχναζεις,ειτε στην επισημη ζωνη που υπαρχει στην πολη σου (δες παρακατω) ).

Αυτη την στιγμη ειναι καταγεγραμμενα 3,499,034 σε ολο τον κοσμο.

Αν βρείτε λοιπόν κάποιο βιβλίο στο δρόμο ή πέσει στα χέρια σας τυχαία, διαβάστε το και μετά αφήστε το ξανά στην όχι και τόσο μάταιη χαοτική πορεία του. (Αγνωστος τελεια τζι αρ)



Official BookCrossing Zones

Cafeina-OBCZ (Εκει ειναι η κυρια βαση των Αθηναίων bookcrossers)

OINON-OBCZ (Αθήνα)

OBCZ-Phoenix (Αθήνα)


OBCZ-Froutotypo (Θεσσαλονίκη)

OBCZ-MikroCafe (Κως)

OBCZ-Biz-Bize (Βέροια)


Βρυσες-OBCZ (Χανιά)


ΕπεαΠτεροεντα-OBCZ(Χανια)


Λαρισα-OBCZ(Λαρισα)



Περισσοτερες πληροφοριες
Bookcrossing

Το Ελληνικο Φορουμ για αποριες-συζητησεις

Ελληνικό forum

Ταμπελακια,οδηγιες,φυλλαδια

Yahoo group-Greek Bookcrossers

Πως σου φανηκε;

Δεν εχεις παρα να δοκιμασεις :) Ειμαι σιγουρη πως θα το βρεις πολυ ενδιαφερον.


*Στην ιστοσελίδα βάζοντας το BCID number μπορείς να δεις τη διαδρομή ενός βιβλίου.

2 σχόλια:

SilentSoul είπε...

Spaaammmerrrrssssss Lammmmeeerrrrrssss
oeo!!!!
Delete or not delete?
Thats the question!

dimitris είπε...

don't delete - βάλε word confirmation όπως έχω εγώ στο δικό μου και θα εξαφανιστούν. (σα να λέμε, λούσου με ultrex και θα δεις)

για το book-crossing - έχω διαβάσει πριν καιρό. μου αρέσει πολύ σαν ιδέα αλλά αδυνατώ να την εφαρμόσω, γιατί of all things τα βιβλία και τους δίσκους μου, είναι απείρως δύσκολο να τα αποχωριστώ. αυτό δεν ακυρώνει την αξία toy crossing (φυσικά) απλά είμαι αυτός που είμαι.

ευτυχώς δεν είναι όλος ο κόσμος σαν και την πάρτη μου :-)