tag:blogger.com,1999:blog-30682766.post8121570781805185697..comments2023-10-22T11:55:49.669+03:00Comments on NeverLand: Και μη χειροτερα..SilentSoulhttp://www.blogger.com/profile/04009935526772456211noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-30682766.post-38685809644956090302008-04-07T16:24:00.000+03:002008-04-07T16:24:00.000+03:00www.arelis.grperiexei το ερωτονομικοντο πιο αντικα...www.arelis.gr<BR/>periexei το ερωτονομικον<BR/>το πιο αντικαπιταλιστικο εργο των τελευταιων ετωνAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-30682766.post-69943884470299412892007-02-21T00:30:00.000+02:002007-02-21T00:30:00.000+02:00καθηγητής προτείνει λογοτεχνικά αναγνώσματα στους ...καθηγητής προτείνει λογοτεχνικά αναγνώσματα στους μαθητές, ανάμεσα στα οποία και γνωστό μυθιστόρημα της Λιλής Ζωγράφου με ερωτικές σκηνές που προκαλούν την αντίδραση γονέων. Με τα πολλά η αντίδραση καταλήγει εκεί όπου καταλήγει κάθε αντίδραση που σέβεται τον εαυτό της: στο στούντιο της τηλεοπτικής «Ζούγκλας» (ΜΗ ΧΕΣΩ!!Σαν δεν ντρεπεστε λέω εγω!). Μια αόρατη φωνή παραστατικά απαγγέλλει αποσπάσματα του βιβλίου. Για να γίνουν τα πειστήρια του εγκλήματος πληρέστερα, η ανάγνωση συνοδεύεται από προβολή τηλεοπτικών ερωτικών σκηνών.Μια υποθεση που ωγηκε στα τηλεοπτικα δικαστηρια,για να κρινουν ποιοι;Παρέκαμψαν τα θεσμικά όργανα της Πολιτείας, όπου είχαν κάθε δικαίωμα να καταγγείλουν ό,τι θεωρούσαν ανάρμοστο. Προτίμησαν την εύκολη οδό της διαπόμπευσης. Έδωσαν ένα λαμπρό μάθημα λιντσαρίσματος στα παιδιά τους. Πόσο αυτή η επιλογή τραυματίζει την προαναφερθείσα βάση εμπιστοσύνης λίγο τους απασχόλησε.<BR/> Γ' τάξη Γυμνασίου στο Α' Αρσάκειο Εκάλης. Ο φιλόλογος κ. Ανδροβιτσανέας διδάσκει στα παιδιά ένα απόσπασμα από το πολυδιαβασμένο βιβλίο της Λιλής Ζωγράφου «Η αγάπη άργησε μια μέρα», εκδόσεις Αλεξάνδρεια, το οποίο από το 1994 έως σήμερα έχει κάνει 48 εκδόσεις. Είναι η δραματική ιστορία της Ερατώς, μιας έφηβης που γνωρίζεται με Ιταλό στην Κατοχή, κάνει παιδί μαζί του και η μητέρα της το παρουσιάζει σαν δικό της για να γλιτώσει η κόρη την κοινωνική κατακραυγή. Σε μια κοινωνία ψευδαισθήσεων αποτυπώνεται η θέση των γυναικών της εποχής.<BR/><BR/>Στη δική μας κοινωνία της τηλεοπτικής φενάκης, ο φακός του Δημοσιογράφου, στον «Κίτρινο Τύπο» της Δευτέρας στο Alter, ος τα πανθ' ορά, συνεπικουρούμενος από την υστερία κάποιων σεμνότυφων γονιών, στέλνει στην πυρά τη μακαρίτισσα Ζωγράφου και τον φιλόλογο στο πυρ το εξώτερον.<BR/><BR/>Ο καθηγητής τέθηκε σε διαθεσιμότητα και η μόνη επίσημη αντίδραση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας στην οποία ανήκουν τα Αρσάκεια και Τοσίτσεια σχολεία ήταν ότι «στα σχολεία μας οι εκπαιδευτικοί είναι ελεύθεροι να προτείνουν στους μαθητές οποιοδήποτε βιβλίο θέλουν, αρκεί να φέρουν την ευθύνη της επιλογής τους».<BR/><BR/>Την αρχικά σπασμωδική αντίδραση του σχολείου, στο οποίο διετάχθη έρευνα, ακολούθησε η άρνηση των μαθητών να μπουν προχθές στις τάξεις τους απαιτώντας την αποκατάσταση του καθηγητή ο οποίος, σύμφωνα με τον διευθυντή του κ. Γκρατσία, «είναι εξαιρετικός και από τους καλύτερους στον χώρο του». Την ίδια ώρα οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν «λευκή απεργία» συμπαραστεκόμενοι στον συνάδελφό τους κ. Ανδροβιτσανέα.<BR/><BR/>Στο θέμα παρενέβη πυροσβεστικά ο πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γεώργιος Μπαμπινιώτης, ζητώντας να επανέλθει στα εκπαιδευτικά του καθήκοντα ο καθηγητής.<BR/><BR/>Αλλη μια περίπτωση υποκριτικής και σπασμωδικής συμπεριφοράς από μια κοινωνία που στρουθοκαμηλίζει. Δεν μας φτάνουν όσες φραπελιές και τηλεφραπεδιές μας σερβίρουν καθημερινά τα κανάλια, η σκοτεινή και θλιμμένη ιστορία της Ζωγράφου θα μας εκμαυλίσει!<BR/><BR/>Μην ξεχνάμε βέβαια τι έχει προηγηθεί με το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού.<BR/><BR/>Ποιοι οφείλουν να αποφασίζουν τι τελικά θα διδάσκεται και τι όχι στα σχολεία; Ποιος, εκτός από τα αρμόδια παιδαγωγικά όργανα, δικαιούται να εκφέρει άποψη για την αξία ενός βιβλίου, που διδάσκεται στα σχολεία;<BR/><BR/>«Οι παρεμβάσεις ασχέτων στο περιεχόμενο της διδασκαλίας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες ήταν ανέκαθεν προσφιλές σύνδρομο στη νεοελληνική κοινωνία», υποστηρίζει ο Βασίλης Καρδάσης, καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. «Δημόσιοι λειτουργοί που αισθάνονται ότι αμύνονται του κομμουνιστικού κινδύνου, εθνικόφρονες θεολόγοι και μητροπολίτες που νιώθουν να κινδυνεύουν οι "ελληνοχριστιανικές παραδόσεις", αγανακτισμένοι γονείς που αποκρούουν πνευματικά μιάσματα χάριν των παιδιών τους. Θυμάμαι πόσο μίσος εκδηλώθηκε στην πρώτη μεταπολιτευτική περίοδο μέσα στη Βουλή, για να μη διανεμηθεί στους φοιτητές του Παντείου το βιβλίο του Νίκου Σβορώνου. Και σήμερα ακόμη διάφοροι άσχετοι ακατάσχετα ομιλούντες υποδεικνύουν τα περί εθνικής Ιστορίας. Κατά πώς συμφέρει την ιδεολογία τους δηλαδή. Κάνουν τρέχουσα πολιτική έτσι, όπως είπε και ο Γκράμσι».<BR/><BR/>Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι αποκλειστική υπόθεση των αρμόδιων φορέων (υπ. Παιδείας και Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) και των κατά το νόμο διορισμένων εκπαιδευτών.<BR/><BR/>Οι απόψεις εκείνων που συνηθίζουν αβασάνιστα να κρίνουν και να επικρίνουν καλό είναι να διοχετευθούν στο καλάθι των αχρήστων, ως λίαν επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία. Πρόκειται γι' αυτούς που διαθέτουν περίσσιο το κόμπλεξ του "γνώμην έχοντος περί πάντων". Το γνωρίζουν καλώς και μόνιμοι συνεργάτες της εφημερίδας σας. Και η άγνοια μεν συγχωρείται, η επίδειξη αυτάρεσκης παντογνωσίας ουδόλως. Οι θεωρίες περί του περιεχομένου της παρεχόμενης γνώσης μπορούν να απασχολούν υπεύθυνα μόνο τους επαΐοντες και αυτούς εκφέροντας τη γνώμη επωνύμως».<BR/><BR/>«Οι γονείς έχουν το δικαίωμα να προβληματίζονται αλλά ο προβληματισμός τους πρέπει να εκφράζεται στο πλαίσιο της νόμω κρατούσης πολιτείας, χωρίς να παρακάμπτονται τα θεσμικά όργανα που είναι εντεταλμένα προς τον σκοπό αυτό, όπως τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι προς τούτο ειδικοί καθηγητές στα Πανεπιστήμια και το υπουργείο Παιδείας», τονίζει ο Στέλιος Χιωτάκης, καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.<BR/><BR/>«Η τάση κάθε ομάδα πολιτών που προβληματίζεται, π.χ. για ένα βιβλίο, να θέλει να περάσει την όποια άποψή της, ακόμη και με αθέμιτες μεθόδους, χωρίς διερεύνηση σε βάθος από ειδικούς και στο πλαίσιο των θεσμικών διαδικασιών, είναι επικίνδυνη. Η πρακτική να αυτοαναγορεύεται ο καθένας μας σε ειδικό για θέματα που δεν γνωρίζει σε βάθος και συγχρόνως σε εισαγγελέα, δικαστή και εκτελεστικό όργανο φανερώνει στοιχεία ενός κρυπτοφασισμού και φονταμενταλισμού. Οι φοβίες των γονιών έχουν γίνει πολλές φορές αντικείμενο στυγνής εκμετάλλευσης και χειραγώγησης από διάφορους κύκλους. Χρειάζεται λοιπόν προσοχή, γιατί ως οργισμένοι γονείς, που ξεσηκώνονται εύκολα από κάποιους, δεν ετοιμάζουμε γενιές συνειδητοποιημένων πολιτών, ευαισθητοποιημένων στα προβλήματα των καιρών, αλλά ορδές οπαδών και χειροκροτητών που καθοδηγούνται τυφλά από κάποιους επιτήδειους».SilentSoulhttps://www.blogger.com/profile/04009935526772456211noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-30682766.post-63253602480815410162007-02-20T20:13:00.001+02:002007-02-20T20:13:00.001+02:00Aγαπητή Ευγενία, οφείλω να ομολογήσω ότι το blog σ...Aγαπητή Ευγενία, οφείλω να ομολογήσω ότι το blog σου είναι μία όαση , αθωότητος, χαράς αλλά και γνώσης.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-30682766.post-62066951724297286802007-02-20T20:13:00.000+02:002007-02-20T20:13:00.000+02:00Επειδή δεν έχω πάρει είδηση τι έγινε πάλι στο Ελλα...Επειδή δεν έχω πάρει είδηση τι έγινε πάλι στο Ελλαδιστάν, μπορείς να μας ενημερώσεις Ευγενιώ; Το "η αγάπη άργησε μια μέρα" το διάβασα όταν πρωτοκυκλοφόρησε και μάλιστα μέσα σε ένα βράδυ μονορούφι. Δεν μπορώ καν να φανταστώ τι θα μπορούσε να προκαλέσει οποιαδήποτε αντίδραση!<BR/><BR/>Παρεμπιπτόντως, διαβάστε την "Αντιγνώση: τα δεκανίκια του καπιταλισμού" της Λιλής όσοι μπορείτε. Είναι από τα κορυφαία βιβλία που έχει γράψει και αν και την θεωρεία που αναπτύσσει πρέπει να την δεχτούμε με επιφυλακτικότητα, τα στοιχεία που παραθέτει είναι απολύτως αληθινά και εξηγούν πολλά όσον αφορά στην εκκλησία, τον χριστιανισμό, τον καπιταλισμό και την βίαιη επικράτησή του. Σας το προτείνω ανεπιφύλακταΠεριπετώνhttps://www.blogger.com/profile/17323545724153345423noreply@blogger.com